Rzucające się w oczy oświetlenie sklepowe, witryny kuszące promocjami i zachęcające klienta do wejścia,
to nieodłączny element miejskiego krajobrazu.

Mniejsze i większe sklepy prześcigają się w zniżkach i rabatach. Jednak to nie tylko cena odgrywa decydująca rolę przy podejmowaniu decyzji o zakupie tego, a nie innego towaru. Jest kilka czynników, które mają wpływ na klientów, m.in. odpowiednia muzyka, zapach i… światło. Sprzedawcy zdają sobie z tego sprawę, dlatego w określony sposób starają się prezentować swój towar. Ważną role w ekspozycji odgrywa oświetlenie. Musi być dobrze rozplanowane, aby przyciągnąć preferowanego odbiorcę. Jak to zrobić i na co zwrócić uwagę?

Oświetlenie sklepowe. Okno wystawowe to szczególne miejsce, na które klienci zwracają uwagę w pierwszej kolejności.

Okno wystawowe to szczególne miejsce, na które klienci zwracają uwagę w pierwszej kolejności.

1. Witryna
Okno wystawowe, w którym prezentowany jest produkt to najważniejszy element butiku, którego celem jest zaproszenie potencjalnego konsumenta do wejścia. Nie wystarczy ustawienie towaru czy manekina, potrzebne jest zbudowanie odpowiedniego klimatu przez oświetlenie sklepowe. Za pomocą ruchomych reflektorków można zbudować sceny świetlne i podkreślić pierwszy plan. Zastosowanie punktowego oświetlenia zwróci uwagę na konkretne produkty umieszczone na wystawie.

Oświetlenie sklepowe. Oświetlenie sklepowych półek podkreśla walory asortymentu.

Oświetlenie sklepowych półek podkreśla walory asortymentu.

Doskonałym rozwiązaniem będzie zastosowanie oświetlenia LED, energooszczędnego, a do tego z możliwością zmiany koloru i natężenia światła. W witrynie sprawdzi się oryginalne oświetlenie sklepowe takie jak kubiki LED SQUARE lub PIXEL POT, które efektownie wyeksponują towar. Oświetlenie witryny przydaje się nie tylko wieczorem, ale również w ciągu dnia. Celem oświetlenia witryny jest wydobycie kontrastów i szczególnych cech produktów. Ważne jest, aby jasność sklepowej wystawy nie powodowała u przechodniów efektu olśnienia, a jedynie umożliwiła klientom szybkie zapoznanie się z ofertą i podjęcie decyzji o wejściu.

PIXEL POT to wielofunkcyjny kubik, który doskonale sprawdza się w sklepowych witrynach (Kubik dostępny na stronie https://goo.gl/uyXNLm)

PIXEL POT to wielofunkcyjny kubik, który doskonale sprawdza się w sklepowych witrynach (Kubik dostępny na stronie https://goo.gl/uyXNLm).

2. Sala sprzedaży
Projektując pod kątem oświetlenia pomieszczenie przeznaczone
do bezpośredniej sprzedaży, należy zwrócić uwagę dla kogo jest produkt. W butikach z odzieżą lub galanterią ekskluzywną odpowiednie będzie światło o temperaturze barwowej białej ciepłej, która daje wrażenie przytulnego miejsca.

W sklepach młodzieżowych zastosowanie oświetlenia sklepowego
o barwie białej zimnej podkreślą dynamizm, nowoczesność
i przestrzeń.

Istotną rolę w doborze oświetlenia odgrywa współczynnik Ra, czyli wskaźnik oddawania barw. Im jest on wyższy, tym kolor produktów jest bardziej naturalny.

Oświetlenie sklepowe. Rozplanowane oświetlenie sufitowe wprowadzi miłą atmosferę.

Rozplanowane oświetlenie sufitowe wprowadzi miłą atmosferę(lampy sufitowe można znaleźć tutaj https://goo.gl/YE8GY6).

 

W oświetleniu sali, na której odbywa się sprzedaż główną rolę odgrywają lampy sufitowe, które oświetlają całą przestrzeń. Dodatkowo ważne jest oświetlenie punktowe na ścianach. Niezwykłą atmosferę uzyskać można, stosując podświetlenie półek za pomocą taśm LED, co dodatkowo wyeksponuje towar. Coraz bardziej popularne w sklepach i butikach są szynoprzewody, gdzie istnieje możliwość dołożenia źródła światła w momencie zmiany ekspozycji.

Oświetlenie sklepu. Oświetlenie sufitowe odgrywa znacząca rolę w strefie sprzedaży (oświetlenie sufitowe dostępne tutaj https://goo.gl/YE8GY6).

Oświetlenie sufitowe odgrywa znacząca rolę w strefie sprzedaży (oświetlenie sufitowe dostępne tutaj https://goo.gl/YE8GY6).

 

3. Przymierzalnia
Z przeprowadzanych badań wynika, że aż 60% decyzji o zakupie danego produktu podejmowana jest w przymierzalni. Sprzedawcy przywiązują dużą wagę do lustra, a to nie ono jest tak naprawdę najważniejsze. Równomierne oświetlenie przymierzalni, a tym samym całej sylwetki sprawia, że klient zadowolony ze swojego wyglądu skłonny jest zrobić zakupy.

oświetlenie sklepowe. Równomierne oświetlenie jest ważne, aby ocenić wybrany produkt.

Równomierne oświetlenie jest ważne, aby ocenić wybrany produkt.

 

4. Kasa
Finalizacja zakupów dokonywana jest w kasie. Miejsce, w którym się znajduje musi być tak oświetlone, aby u pracowników
nie powodować efektu olśnienia, co prowadzić może
do  przemęczenia wzroku. Przydadzą się w tym miejscu lampy wiszące o natężeniu światła 500 lx. Nie tylko uchronią wzrok sprzedawcy, ale również ciekawie wydzielą strefę kasy od sali sprzedażowej.

Strefa kasy to doskonałe miejsce eksponowania grafiki reklamowej w postaci obrazu podświetlanego LED
lub nowoczesnego neonu utworzonego przy pomocy węży świetlnych LED NEON FLEX.

Oświetlenie sklepu. Doskonale jako reklama nad kasą sprawdzi się LED Neon Flex

Doskonale jako reklama nad kasą sprawdzi się LED Neon Flex (Węże świetlne dostępne tutaj https://goo.gl/1ZTiZT).

Odpowiednio dobrane oświetlenie w połączeniu z innymi czynnikami tworzą niesamowitą atmosferę. Dzięki tym zabiegom marka staje się rozpoznawalna i buduje swoją pozycję na rynku.

 


10 Komentarzy

Anonim · 18 sierpnia 2017 o 21:13

WOW just what I was looking for. Came here by searching for vpn iphone

Anonim · 18 sierpnia 2017 o 22:24

I’m not sure where you are getting your info, but great topic. I needs to spend some time learning much more or understanding more. Thanks for magnificent information I was looking for this information for my mission.

    LEDart · 22 sierpnia 2017 o 15:41

    Thank you for your comment. We are glad that we could help you. I hope you will visit us soon.

Anonim · 19 sierpnia 2017 o 04:34

Heya i’m for the first time here. I came across this board and I
find It really useful & it helped me out much.
I hope to give something back and aid others like you helped me.

    LEDart · 22 sierpnia 2017 o 15:39

    We are glad we could help you. Please stay with us and subscribe our blog. You will not regret! 🙂 Also we invite you to visit our shop with extraordinary lighting https://ledart.net.pl/.

Emma · 21 sierpnia 2017 o 12:39

Simply want to say your article is as surprising.
The clearness to your post is simply excellent
and i can assume you’re knowledgeable in this subject.
Well along with your permission allow me to grab your RSS feed to stay updated with approaching post.
Thank you 1,000,000 and please carry on the enjoyable work.

    LEDart · 22 sierpnia 2017 o 15:34

    Emma, Thanks for your nice words. We are glad that you like our article. We invite you to subscribe our blog. Every week you will receive new knowledge about lighting, interior design and design.

Anonim · 23 sierpnia 2017 o 16:56

No właśnie, świadomość dotycząca pewnych trików psychologicznych zawsze się nam przyda jako środek zapobiegawczy zakupom pod wpływem impulsu. Zauważyłem to sam po sobie, kiedy byłem niedawno zmuszony kupić garnitur i w paru sklepach w zasadzie nie było miejsca, które by w pełni oddało jego normalny kolor.

    LEDart · 24 sierpnia 2017 o 10:47

    Prawda! Zawsze trzeba wziąć pod uwagę triki stosowane przez sklepy. Dobrze, że w większości sklepów jest możliwość zwrotu towaru.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *